شاد زندگی کن ....

مطالب جذاب و علمی

شاد زندگی کن ....

مطالب جذاب و علمی

در این وبلاگ قصد داریم تا مطالب جذاب و علمی ارائه شود ... لطفا با ما همراه باشید.

بایگانی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

در تحصیلات تکمیلی، مباحث آموزشی کمرنگ تر می شوند و دانشجو موظف به انجام کارهای پژوهشی است. اولین پیشنهاد برای یک پژوهشگر تازه کار ارائه مقالات کنفرانسی است. حتی افراد کارکشته هم با ارائه مقالات کنفرانسی در مورد کار خود بحث می کنند. در مقالات کنفرانسی، بازخورد هایی که از داوران گرفته می شود سبب قوی تر شدن ایده می شود.  ارزش کار را بیشتر کرده و  و یک فرصت عالی را جهت تبدیل یک مقاله کنفرانسی به یک مقاله ISI خلق می کند. در ادامه در مورد ساختارهای یک مقاله کنفرانسی بیشتر توضیح داده می شود.

ساختار و سبک مقاله را مشخص کنید.

انواع ارائه هایی یک کنفرانس به شرح زیر هستند.

ارائه بصری: مدت زمانی که برای ارائه بصری به شما اختصاص داده می شود معمولا بین 20-30 دقیقه است. بنابراین سعی کنید تا نکات کلیدی را را گردآوری کنید. معمولا ارائه ها را  در نرم افزارهایی مانند پاورپوینت یا نرم افزار پرزی (Prez) می نویسند و ضمن پخش آن برای بیننده ها و شنونده ها، خود نیز پشت میکروفون شروع به توضیح دادن میکنند. بر این اساس باید تعداد صفحات پاورپوینت خود را تنظیم کنید. مثلا اگر هر صفحه را بطور میانگین در 2-2.30 دقیقه می توانید توضیح دهید، پس برای بازه زمانی 20-30 دقیقه باید 10-15 صفحه پاورپوینت آماده کنید.

 

ارائه در قالب پوستر : همه افراد نمی توانند مقالات خود را ارائه دهند چرا که زمان محدود و تعداد مقالات زیاد است. بنابراین ممکن است مقاله ارسالی به صورت ارائه پوستر پذیرفته شود. برای این کار بایستی مقاله خود را در قالب پوستر طراحی و چاپ نمایید. داوران از پوستر شما دیدن می کنند و از شما می خواهند تا در بازه 5-10 دقیقه محتوای پوستر خود را توضیح دهید.

مخاطبان شما چه افرادی هستند.

در مقالات ژورنالی شما هیچ ارتباطی با خوانندگان مقاله ندارید، اما مقالات کنفرانس مخاطبان مخصوص دارند. در کنفرانس مخاطبان شما حضور دارند و بصورت زنده مقاله شما را از زبان خودتان می شنوند.


 

اشاره به منابع

نوع خاصی از ارجاعات برای مقالات کنفرانسی وجود دارد و شما باید به صورت نقل قول در مقاله تان به آن اشاره کنید. شما می توانید با استفاده از ترکیب ها و نقل قول برای ارائه بهتر مقاله بهره ببرید.

زمینه کنفرانس را در نظر داشته باشید.

یکی از مهم ترین عوامل برای پذیرش یک مقاله کنفرانسی، مطابقت موضوع با زمینه کاری کنفرانس است. به یاد داشته باشید که به یک پیام تمرکز داشته باشید که متناسب با محدودیت های زمان و مطابق نیاز مخاطبان باشد. می توانید تحقیقات خود را متناسب با مشکلات و نگرانی های مخاطبان انتخاب کنید. سپس مطالعات موردی از تحقیقات خود را به اشتراک بگذارید، و در نتیجه، بحث را به مسائل عمومی در این زمینه گسترش دهید.

ارتباط مناسب با مخاطبان برقرار کنید.

از غافلگیر کردن مخاطبان پرهیز کنید. اطلاعاتی را که ارائه می کنید جامع و مختصر باشد. سعی نکنید خلاصه مقاله خود را در 10 صفحه کامل کنید. در عوض، سعی کنید نکات اصلی را انتخاب کرده و نمونه هایی را برای حمایت از این نکات ارائه دهید. به طور خلاصه، شما ممکن است بر روی یک ایده اصلی یا مطالعه موردی متمرکز شوید و از 2 تا 4 نمونه برای توضیح آن استفاده کنید.

مرور مقاله

برای اینکه بتوانید ایرادات مقاله خود را دریابید بهتر است مقاله را با صدای بلند بخوانید در این حالت شما ایرادات و اشتباهات خودتان متوجه می شوید و می توانید آنها را اصلاح نمایید.

برای خواندن مطالب بیشتر در  زمینه های خدمات ترجمه توریست و گردشگری ، ترجمه زیرنویس فیلم و فایل صوتی ، ترجمه بازی و ترجمه وب می توانید به سایت ترجمات مراجعه کنید.

  • ۹۸/۰۵/۱۵
  • ترانه ایرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی